تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2021-01-08
CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثباتشده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما
این رقابت میتواند هزینه تبلیغات را افزایش دهد و در نتیجه برندها مجبور میشوند بودجه بیشتری صرف کنند تا به نتیجه دلخواه برسند. یکی از بهترین تکنیکها برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام، آزمایش و تست A/B است. این تکنیک به شما این امکان را میدهد که دو نسخه مختلف از تبلیغات خود را به نمایش بگذارید و عملکرد آنها را مقایسه کنید. با این کار میتوانید بهترین نسخه تبلیغات خود را شناسایی کرده و آن را در کمپینهای بعدی استفاده کنید.
بهبود CTR میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا نرخ تبدیل را بهبود بخشد و درآمد بیشتری بهصورت آنلاین کسب کند. بنابراین، چگونه میتوانید CTR خود را افزایش دهید؟ در اینجا 10 نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید. استفاده از انیمیشنهای مینیمال سبب جلب توجه کاربران به بخش آگهی شما خواهد شد.
این عدد بسته به حوزه کسب و کار و همچنین پلتفرم تبلیغ (گوگل، مایکروسافت، متا و…) متفاوت است. حاصل این فرمول معیاری است برای اینکه تاثیرگذاری تبلیغات گوگل ادز را بررسی کنیم. همانطور که گفتیم این اصطلاح فقط برای نتایج سایت نیست و در تبلیغات گوگل نیز از آن استفاده میشود.
تبلیغات Explore به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را در این بخش قرار دهید و به مخاطبانی که هنوز شما را دنبال نمیکنند دسترسی پیدا کنید. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یکی از استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی است که در آن میخواهید CTR را نظارت کنید. در نظر داشته باشید که CTR شما بر جنبههای مختلف کمپین PPC شما تأثیر میگذارد.
نرخ کلیک به شما میگوید که تلاشهایتان برای دسترسی به مخاطب هدف، در چه بخشهایی جواب میدهد و در چه بخشهایی خیر. نرخ کلیک پایین میتواند بیانگر هدفگذاری روی مخاطبان اشتباه باشد و یا آنکه نتوانستید مخاطبان خود را برای کلیک، مجاب کنید. مثال وکیل مهاجرتی را یادتان هست؟ چطور آنها که روی تبلیغ کلیک کردند بدون اینکه به مشتری تبدیل شوند از سایت رفتند؟ اگر این کسب و کار یک متن تبلیغاتی شفاف برای تبلیغ خود نوشته بود اینطور نمیشد. درک نرخ کلیک (CTR) مهم است زیرا CTR نشان میدهد که چه قدر تبلیغات شما در جلب توجه مخاطب موفق عمل کرده است.
تبلیغات کلیکی امکان سنجش و تحلیل دقیق عملکرد تبلیغات شما را فراهم میکند. شما میتوانید تعداد کلیکها، نرخ کلیکها، نرخ تبدیل و عملکرد کلیه تبلیغاتتان را بررسی کنید و تغییرات لازم را جهت بهبود آنها اعمال کنید. اینستاگرام ابزارهایی ارائه میدهد که به شما این امکان را میدهند که تبلیغات خود را به صورت تعاملگرا و جذابتری طراحی کنید. این ویژگیها نه تنها باعث جذب توجه بیشتر میشوند بلکه میتوانند تعاملات کاربران با تبلیغات شما را افزایش دهند و نرخ تبدیل را بالا ببرند.
درحالیکه بازاری مانند خودرو دارای نرخ کلیک میانگین ۴% است، بخش فناوری فقط ۲.۰۹% را مدیریت میکند. هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانالهای مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نحوۀ افزایش CTR بستگی به شبکۀ اجتماعیای دارد که میخواهید CTR را در آن افزایش دهید. بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام از طریق پست گذاشتن، تولید محتوای اورجینال است. خیلی مهم است که محتوایی در فید اینستاگرام خود به اشتراک میگذارید، تکراری نباشد زیرا این پست برای همیشه در فید اینستاگرام شما باقی خواهد ماند (مگر اینکه خودتان آن را حذف کنید). برای تولید محتوای اورجینال بد نیست که یک تیم عکاسی و طراحی گرافیک داشته باشید.
این افراد نگرانی و مسائل مشترک، علاقهمندی، آرزو و سبک زندگی مشابه دارند. پس از شناسایی مخاطبان، پرسوناهای مخاطبان هدف خود را تنظیم کنید و هر بار که به تولید محتوا میپردازید، یک پرسونا را درنظر بگیرید. تبلیغ پیج اینستاگرام در گوگل ادز امکانپذیر است، البته تبلیغکننده باید لینک موردنظر را خودش انتخاب کند. پس از اینکه کاربر، لینکی از اینستاگرام را برای بار اول باز میکند، از او سوال میشود که آیا لینک در اپلیکیشن اینستاگرام یا مرورگر باز شود. البته، بیشتر افراد برنامه پیشفرض را انتخاب میکنند و گاهی نیز افراد، تبلیغ را در مرورگر باز میکنند.
در کپی کنار تصویر هم این ارزش و تفاوت را توضیح میدهد و بعد فراخوان به اقدام را درج کرده است. گاهی میزان CTR به طرح یا کانال نشر بنر ارتباطی ندارد، بلکه به ارزش پیشنهادی ما برمیگردد. اینجاست که اهمیت شناخت و آگاهی از روانشناسی مخاطب، خود را نشان میدهد.
علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل از CTR به عنوان یک شاخص غیرمستقیم برای رتبهبندی صفحات وب استفاده میکنند. صفحاتی که نرخ کلیک بالاتری دارند، اغلب بهعنوان محتوایی که بهتر با نیازهای کاربران همخوانی دارد شناخته میشوند و احتمال بهبود رتبه آنها در نتایج جستجو بیشتر است. کسب و کارهای مرتبط با ورزش، تجهیزات و وسایل ورزشی و … نیز میتوانند از تبلیغات PPC در اینستاگرام بهرهمند شوند. این تبلیغات به شما اجازه میدهد تجهیزات و محصولات ورزشی خود را به مخاطبان ورزشی نمایش دهید. تبلیغات کلیکی در گوگل یکی از مؤثرترین راهها برای جذب ترافیک هدفمند به وبسایتها و افزایش فروش در اینترنت است.
برای مثال مخاطبان شما، خانم هستند یا آقا؟ جوان هستند یا میانسال؟ سبک زندگی و فعالیتهای موردعلاقهشان چیست؟ و از این دست اطلاعات. یک سری عنوانهای کلیشهای وجود دارد که حتی ما هم اگر ببینیم، نهتنها باز نمیکنیم، بلکه سریع آن را رد میکنیم تا مبادا وقتمان از دست برود. ولی برخی عنوانها هستند که رسما کاربر را برای کلیککردن قلقلک میدهند.
مزایای تبلیغات کلیکی
بسیاری از فروشگاههای آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانستهاند فروش خود را دهها برابر افزایش دهند. در بازاریابی ایمیلی، CTR به تعداد افرادی اشاره دارد که روی لینک موجود در ایمیل شما کلیک میکنند. CTR شما برای بازاریابی ایمیلی، اطلاعات مهمی درمورد کمپین شما میگوید و یکی از مهمترین معیارها در کمپین بازاریابی ایمیلی است. شما میتوانید ببینید چند نفر روی لینک موجود در ایمیل شما در مقایسه با ایمیل مشاهدهشده، کلیک میکنند. دربارۀ هشتگهای پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگهایی استفاده کنید که با بقیۀ کسبوکار شما مرتبط است تا شانس دیدهشدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.
برای دستیابی به نتایج مطلوب در تبلیغات بنری، توجه به نیازها و علایق مخاطبان اهمیت بسزایی دارد. شناخت دقیق مخاطبان به شما کمک میکند تا پیامها و طراحیهای تبلیغاتی خود را به گونهای تنظیم کنید که با سلایق آنها همخوانی داشته باشد. شناسایی و تعریف دقیق مخاطبان هدف به شما این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به گروهی از افراد نمایش دهید که بهواقع به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند. این فرآیند نهتنها به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند، بلکه به بهینهسازی تبلیغات بنری در اینستاگرام نیز میانجامد. تبلیغات ارگانیک و موثر در اینستاگرام نیز بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کسب وکارهای ایرانی را تشکیل میدهد. محتوای خلاقانه و جذاب, استفاده هدفمند از هشتگها, ایجاد تعامل با کاربران و همکاری با اینفلوئنسرهای معتبر از جمله روشهای رایج هستند.
بنابراین برای بهینه سازی تبلیغات باید در انتخاب تصاویر دقت کرد تا بنر تبلیغاتی ساده و بدون پیچیدگیهای غیرضروری باشد. تصاویر با وضوح بالا که بهطور مستقیم با پیام تبلیغاتی و محصولات یا خدمات برند مرتبط باشند، نقش مهمی در ایجاد اعتماد و جلب توجه مخاطب ایفا میکنند. افزایش تعامل کاربران، عبارت از بالا رفتن تعداد کامنتها، لایکها، به اشتراکگذاریها و بازخوردها است.مجموعه این عوامل، احتمال جذب مشتریان و مخاطبان بالقوه را بیشتر میکند. یکی از بهترین و پر هزینهترین روشهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، انتخاب سفیر برند است.
احتمالاً یکی از چیزهای هیجانانگیز درمورد صنعت تبلیغاتدیجیتال این است که مجموعه قوانین جهانی وجود ندارد که برای همه به صورت یکسان کار کند.بنابراین هیچگاه تست کمپین تبلیغاتی را دستکم نگیرید. هر مدیر کسبوکاری دیر یا زود رویکرد خود راتعیین میکند و حتی پس از آن نیز استراتژی آنها دائما دستخوش تغییر است. تنها راهیکه میتوان از طریق آن تصمیم گرفت که کدام شیوهها ارزش سرمایهگذاری دارند ایناست که مرتب تبلیغات خود را آزمایش و اصلاح کنید. تبلیغات رنگارنگ و روشن فانتا که کاربر را به یک بازی تعاملی دعوت میکند.
هرچه دایرهٔ هدفگیری مخاطبان کوچکتر باشد و تبلیغ را دقیقاً به دست مخاطب هدف خود برسانید، نرخ کلیک هم بیشتر میشود. اگر بعد از محاسبهٔ نرخ کلیک تبلیغات، مقدار CTR کمتر از حد انتظار بود، یک یا چند راهحل را از این لیست امتحان کنید. مثلاً اگر تبلیغ فروشگاه اینترنتی لباس طی یک ماه، ۱۵۰۰۰ بار در صفحهٔ نتایج جستوجو ظاهر شود و ۹۰۰ نفر روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک آن در این بازهٔ زمانی برابر است با ۶ درصد. چون قرار است در کنار پاسخ به این سؤال، شما را با چند روش مؤثر برای افزایش نرخ کلیک هم آشنا کنیم. در این تبلیغ از دو المان طنز و رنگ برای جلب توجه بینندگان استفاده شده است.
شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... برای آشنایی با انواع افزونههای گوگل ادز، مقالهٔ مفیدی را که قبلاً تهیه کردیم، حتماً مطالعه کنید. عنوان تبلیغ هم اولین فرصت شما برای تحریککردن مخاطب به کلیک روی تبلیغ است.
ما هم توصیه میکنیم بهجای افزایش قیمت پیشنهادی، ابتدا روی جذابیت تبلیغ – همان نکاتی که برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات گفتیم – کار کنید. اگر قبلاً بیشتر فرضیات خود را آزمایش و بررسی کردهاید، اما هنوز میخواهید نرخکلیک را حتی بیشتر افزایش دهید، وقت آن است که نگاهی به رقبایتان بیندازید. میزانموفقیت تلاشهای بازاریابی آنها میتواند متفاوت باشد، اما نگاهی از منظر کاربر میتوانددید خوبی به شما بدهد. این دستهبندیها میتوانند براساس جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی یا علایق کاربران باشند. وگانها به حیوانات خانگی و نگهداری از آنها علاقه دارند و به احتمال زیاد به محصولات ما هم نیاز پیدا خواهند کرد. عنوان صفحات فرود، تیترهای مربوط به محتوای تبلیغاتی، جملاتی که در بالای هر صفحه نمایش داده میشوند و حتی لغات موجود در نامک (URL) هر لینک، در ترغیب کاربران به کلیک روی آن، مؤثراند.
استفاده از پیامهای شخصیسازی شده و تعامل با کاربران بهصورت منظم میتواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. راههای مختلفی برای افزایش نرخ تعامل پیج وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به ارتباط موثر از طریق دایرکت و کامنت، دعوت از کاربران برای اشتراکگذاری پستها و استفاده از هشتگ مناسب اشاره کرد. شبکههای اجتماعی پیشنهادی جهت اشتراکگذاری پستهای اینستاگرام شامل توئیتر، فیسبوک و یوتیوب هستند. با این کار افراد بیشتری پیج شما را میبینند و در نهایت منجر به افزایش تعامل اینستاگرام و فالوورهایتان میشود.
آگهی باید مختصر، متقاعدکننده و بهصورتی طراحی شود که با مخاطبان هدف هماحساسی شود. ایجاد یک فراخوان بهعملی (CTA) قوی میتواند تأثیر زیادی در نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) داشته باشد. هدف بازاریابی آنلاین، یافتن مصرفکنندگان بالقوه به کمک کانالهای دیجیتال است. کاربران در اینترنت گشتوگذار میکنند، بهصورت آنلاین معاشرت میکنند و توجه آنها روی جالبترین وبلاگها و تبلیغات جذاب متمرکز میشود. نرخ کلیک (Click-Through Rate) یکی از راههای سنجش موفقیت موتور جستوجو، تبلیغات یا کمپینهای ایمیلی است. نرخ کلیک نشان میدهد که چند درصد از کاربران تصمیم گرفتهاند بلافاصله پس از دیدن لینک، روی آن کلیک کنند.
- {
- بهبود نرخ تبدیل نیازمند طراحی محتوا و عنوان موثر، بهبود تجربه کاربری و بهینهسازی صفحات وب است. |}
- با توجه به حضور گسترده کاربران ایرانی در اینستاگرام, کسبوکارها میتوانند از ظرفیتهای تبلیغاتی این پلتفرم برای توسعه برند خود استفاده کنند. {
- در انتخاب سفیر برند یا اینفلوئنسر برای تبلیغات برند و محصولات خود باید به مثبت بودن و محبوبیت او توجه داشته باشید. |}
- در این مقاله، به بررسی استراتژیهای موفق تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت که به شما کمک میکند تا از این پلتفرم نهایت بهره را ببرید. {
- قطعا دیدهاید در کنار توضیحات و عنوان در گوگل یک سری نشانهگذاریها هم وجود دارد که در چشم کاربر موثر است. |}
- توجه داشته باشید که ابزارها و تکنیکهای مختلفی برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید.
مثلاً ستارههای زرد رنگی که بهصورت سیستم امتیازدهی به سایت شما، در زیر عنوان ظاهر میشود، در کلیک کاربر موثر است. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. از طرفی، متوجه میشوید که آیا محتوای شما با خواسته و نیت کاربر از جستوجوی عبارتی مشخص همخوانی دارد یا نه.
تبلیغات کلیکی؛ افزایش بازدید و فروش در تمام پلتفرمهای آنلاین
اگر صفحه شما تجاری باشد، امکان افزودن لینک و موقعیت مکانی به آن نیز وجود دارد. از تمام امکانات برای معرفی خود بهره بگیرید چراکه هر چه اطلاعات بازدیدکنندگان از شما بیشتر شود، احتمال فالو کردن نیز افزایش مییابد. برندها برای باقی ماندن در رقابت و موفقیت در این پلتفرم باید خود را با تغییرات جدید وفق دهند و استراتژیهای خود را بر اساس روندهای نوین تنظیم کنند. آینده تبلیغات در اینستاگرام نه تنها برای کسبوکارها بلکه برای کاربران نیز فرصتهای جدیدی به همراه خواهد داشت. نقدهای کاربران، بهویژه نظرات منفی در پستهای تبلیغاتی، ممکن است تأثیر منفی بر اعتبار برند داشته باشد.
{وبسایتهای مرتبط را انتخاب کنید
|}صفحه فرود بهخوبی به نرخ تبدیل و بازگشت سرمایهگذاری (ROI) از هزینه تبلیغات کمک میکند. قرار دادن آیکونهای شبکههای اجتماعی در فوتر ایمیل، روشی مناسب برای تبلیغ آنها است. البته این کار تبلیغ پیج اینستاگرام به حساب نمیآید اما به کاربران دسترسی بیشتری به پروفایل اینستاگرام شما میدهد. همواره برخی از مشترکان ایمیل، مشتریان وفادار یا راغب باکیفیت هستند که ممکن است از طریق ایمیل، شبکههای اجتماعی شما، از جمله اینستاگرام را دنبال کنند.
فرایند انتخاب پیجهای مناسب و برقراری ارتباط با آنها بسیار پیچیده و وقتگیر است. افزایش آمار نصب اپلیکیشن هم از دیگر اهدافی است که از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرام محقق میشود. عکسها و ویدئوهایی که در فید خود به اشتراک میگذارید، باید کیفیت بالایی داشته باشند. عکسهای دارای کیفیت پایین، نمایی غیر حرفهای به فید اینستاگرام شما میدهند ولی عکسها و ویديوهای باکیفیت، نشاندهندهی حرفهای بودن پیج اینستاگرام هستند. با اینکه استقبال چندانی از IGTV نشد اما این نوع محتوای اینستاگرامی هنوز هم قابلیت استفاده در تبلیغات را دارد. پیش از شروع صحبت در رابطه با چگونگی تبلیغات در اینستاگرام از طریق IGTV بد نیست که اول به شما بگوییم که تلویزیون اینستاگرام چیست.
چون این تبلیغات تنها به مخاطبان هدف نشان داده میشود، نرخ تبدیل آنها بالا است. اینستاگرام، در صفحه اکسپلور، براساس علایق و عادات افراد، به آنها پستهایی را نشان میدهد. افراد در این مکان پستها و ویدیوهای آموزشی را مشاهده میکنند که صفحات آنها را دنبال نکردهاند. در اکسپلور پست، استوری و Reels وجود دارد، اما همه این موارد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید، به صورت شبکه در کنار هم نمایش داده میشوند. پس از اینکه فرد پستی را برای مشاهده انتخاب کند، سایر پستهای مرتبط در ادامه آن نمایش داده میشوند.
مهم است که به مخاطبان خود بگویید اگر روی دکمه کلیک کنند چه اتفاقی میافتد. مخاطبان شما قبلاً اولین قدم را برای بازکردن ایمیل برداشتهاند، بنابراین اکنون باید آنها را با اطلاعات داخل ایمیل خود خیره کنید. ایمیل قوی باعث میشود که آنها روی لینکهایی که بیشتر مربوط به آنهاست کلیک کنند. برای جلب توجه بیشتر کاربران به آگهی خود، حتما از تصاویر و رنگهایی که متمایز با سایر بخشهای سایت تبلیغ کننده است بهره ببرید.
نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود.
اگر نمیخواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، تبلیغات شما باید به همان اندازه که در دسکتاپ (صفحه نمایش کامپیوتر) موجود هستند، در تلفن همراه نیز قابل دسترسی و جذاب باشند. اگر تبلیغات شما برای قالبهای موبایلی بهینهسازی نشده باشند، به سادگی این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران نتوانند آنها را ببینند. تبلیغات نهتنها باید متناسب با قالب باشد و به درستی کار کند، بلکه حیاتی است که بدانید تبلیغ شما در دستگاههای موبایل به چه شکل خواهند بود.
نمایش یا IMMERSION تعداد دفعاتی است که صفحه سایت یا تبلیغ شما به کاربر نمایش داده شده است اما نرخ کلیک بعد از نمایش و به معنای تعداد دفعاتی است که کاربران حاضر شده اند روی چیزی که دیده اند کلیک کنند. نرخ تعامل در اینستاگرام نشان دهنده محبوبیت بالای پیج در میان فالوورها و همچنین اعتبار کسب و کار است. از طرف دیگر به دیده شدن پیج، برندسازی و افزایش فروش هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
ببینید، وقتی کاربر کلمه یا عبارتی را در گوگل جستوجو میکند، لیستی از نتایج جستوجو – که به این صفحات نتایج جستوجو، سرپ (SERP) گفته میشود – ردیف میشود. کار خود را با ساختن چندین خلاقه مختلف شروع کنید و نگاهیبه الگوهای عمومی بیندازید. از طرفی، قرار است مشتری بالقوه با کلیک بر محتوا به صفحۀ فرود منتقل شود. اگر وارد دنیای بسیار متفاوتی شود حس ناخوشایندی میگیرد، گیج میشود و ممکن است آن را ترک کند. بنر و صفحۀ فرود بهلحاظ بصری و پیام باید یکپارچه و هماهنگ باشند و بهتر است هردوی آنها را هم با هویت برند تطبیق دهیم. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.
تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند. نتایج تست میگوید از بین این دو عنوان، دومی نرخ کلیک بیشتری دارد؛ چون با اضافهکردن قید «برای ۲۵ نفر اول» احساس ترس از دستدادن فرصت را به مخاطب القا کرده است. مجموع این ۲ باعث میشود هم شانس بیشتری برای نمایش تبلیغ با قیمت کمتر از رقبا داشته باشید و هم نرخ کلیک بیشتری نصیب شما شود. با این افزونهها، میتوانید اطلاعات بیشتری (مثل اطلاعات تماس، لینک صفحات مهم، پیشنهادی ترغیبکننده و…) را به تبلیغ خود در نتایج جستوجوی گوگل اضافه کنید. به ۲ مسئله هم دقت کنید که بسته به نوع تبلیغ، میتوانید عنوان و متن آن را شخصیسازی کنید تا ارتباط بهتری با کاربر برقرار کنید.
یکی از بزرگترین اشتباهات پیجهای اینستاگرامی تازهکار، پست گذاشتن در رابطه با موضوعات مختلف است. مخاطبان شما به یک دلیل و تنها یک دلیل شما را فالو میکنند و آن، دریافت اطلاعات در رابطه با کسبوکار محصولات شما است. حتی اگر پستهاتی غیر تبلیغاتی میگذارید، سعی کنید به کسبوکار شما مرتبط باشند.
در نهایت، CTA باید واضح و مشخص باشد تا مخاطب دقیقاً بداند چه اقدامی باید انجام دهد. تصاویر مثبت و معنادار، مخاطب را به تبلیغ شما جذب کرده و حس اعتماد و ارتباط بهتری را ایجاد میکنند. از سوی دیگر، استفاده بیش از حد از عناصر بصری ممکن است باعث شلوغی تبلیغ و گم شدن پیام اصلی شود.
برای بازاریابی ایمیلی، میتوانید کمپین خود را با تقسیمبندی مخاطبان خود بهینه کنید. با تقسیمبندی آنها، اطمینان حاصل میکنید که محتوای مرتبط با خود را دریافت میکنند. آشنایی با اصول و قوانین استاندارد برای طراحی یک نمونه بنر تبلیغاتی خوب و کاربردی که این موارد هم در آنها رعایت شده باشد، نقش بسیار مهمی در جذب کاربران ایفا میکند. متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) یکی از مهمترین بخشهای هر تبلیغ بنری است که هدف آن هدایت مخاطب به انجام یک اقدام مشخص است. به دلیل زمان محدود مخاطب برای توجه به تبلیغات، استفاده از جملات کوتاه و ساده که پیام را به سرعت منتقل کند، ضروری است. همچنین، استفاده از تکنیک ایجاد حس فوریت در متن میتواند تأثیرگذاری تبلیغ را افزایش دهد و مخاطب را به اقدام سریع ترغیب کند.
با این محاسبه، میتوانید بهطور مؤثری تصمیمگیری کنید و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید. با استفاده از مزایده خودکار، فروشگاه مبلمان MADE.COM موفق به کاهش 80 درصدی هزینه هر کلیک شده و افزایش 400 درصدی تعداد کلیکها شد. در ادامه سوالات متداول پیرامون تبلیغ پیج در اینستاگرام را بررسی میکنیم. برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژهای تولید کنید و میتوانید از یکی از پستهای پرطرفدار خود بهره بگیرید. به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است. شناخت دقیق مخاطب باعث میشود که تبلیغات شما به گروههایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، نمایش داده شود.
در این بخش میتوانید هشتگدهی هم انجام دهید و یک حسابکاربری دیگر را تگ کنید. بهجز محتوای متنی تبلیغ که در ترغیبکردن مخاطب برای کلیک خیلی مهم است، عناصر بصری بنر تبلیغاتی هم در جذب مخاطب و کلیک روی تبلیغ نقش پررنگی ایفا میکند. اگر اجازه دهید این موضوع را برای نتایج جستوجو و تبلیغات جداگانه بررسی کنیم.
استفاده هماهنگ از این دو رویکرد بهطور معمول بهترین نتیجه را بههمراه دارد. کارآفرینان و شرکتهای استارتاپی که به دنبال توسعه کسبوکار و جذب مشتریان جدید هستند، میتوانند از تبلیغات PPC در لینکدین بهرهمند شوند. این تبلیغات به آنها امکان معرفی و افزایش شناخت کسبوکارشان را میدهد. اگر کسب و کار شما مرتبط با صنعت زیبایی، مد، لباس، جواهرات و … میباشد، تبلیغ کلیکی در اینستاگرام میتواند برای شما مناسب باشد. این شبکه اجتماعی معمولاً برای تبلیغ محصولات زیبایی و مد پرطرفداری است. گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرمهای تبلیغ کلیکی متعلق به گوگل است که اجازه میدهد تا برندها تبلیغهای خود را در نتایج جستجو و روی وبسایتهای مختلف نمایش دهند.
این وب سایت