جامع تبلیغات گوگل

CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثبات‌شده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما

راهکاری که میوۀ آن را همین امروز خواهید چید و لازم نیست برای نتیجه گرفتن آن منتظر بمانید. برای مثال، نمره کیفیت بالا به این معنی است که تبلیغات شما با قصد جستجوی مشتریان بالقوه شما مطابقت دارد. و ایجاد تبلیغاتی که با آنچه مردم به دنبال آن هستند، مطابقت داشته باشد، به این معنی است که آن ها بیشتر نمایش داده خواهند شد، که به معنی دریافت کلیک های بیشتر است. Google Ads رایگان نیست؛ بلکه یک سیستم تبلیغاتی پولی است که در آن شما هزینه‌ای را بر اساس کلیک‌ها (CPC) یا نمایش‌ها (CPM) پرداخت می‌کنید. شما می‌توانید بودجه خود را تنظیم کنید و گوگل هزینه‌ها را مطابق با میزان کلیک‌ها یا نمایش‌هایی که تبلیغات شما دریافت می‌کند، محاسبه می‌کند. این به شما امکان می‌دهد تا کنترل کاملی بر هزینه‌های تبلیغاتی خود داشته باشید.

بنابراین لازم است برای رسیدن به بیشترین میزان بازدهی، همراه با ما حساب کاربری گوگل ادز خود را ایجاد کنید و موارد آموزش داده شده را بصورت عملی تمرین کنید تا بهتر یاد بگیرید. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، تبلیغات گوگل در ایران با محدودیت‌هایی رو به رو است. گوگل ادز، بدون شک بهترین و هدفمندترین سرویس تبلیغاتی در تمام دنیاست. شما با تسلط روی این ابزار می‌توانید نتایجی فوق‌العاده از آن بگیرید. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است.

گوگل ادز ابزاری قدرتمند برای تبلیغات آنلاین است که می‌تواند به رشد سریع کسب‌وکارها کمک کند. در ایران، با وجود چالش‌های موجود، امکان بهره‌برداری مؤثر از این پلتفرم وجود دارد. با رعایت نکات مطرح‌شده در این مقاله، می‌توانید تبلیغات خود را بهینه کرده و بازدهی مطلوبی کسب کنید. همچنین، استفاده از مشاوران و کارشناسان متخصص در این زمینه می‌تواند راه را برای موفقیت شما هموارتر کند. کمپین‌های تبلیغاتی باید به بخش‌های کوچک‌تر به نام Ad Groups تقسیم شوند.

یکی از راه‌های بسیار موثر که آن‌ها را به هدف خود می‌رساند، استفاده از سرویس گوگل ادز است. در این مقاله، به نحوه تبلیغ در گوگل ادز می‌پردازیم و با مزایای آن آشنا می‌شویم. انتشار کمپین‌های تبلیغاتی تازه ابتدای راه آموزش کامل گوگل ادز است. اگر می‌خواهید خودتان را متخصص گوگل ادز بدانید، باید بلد باشید که چگونه عملکرد کمپین‌ها را رصد و تحلیل کنید. پس از این مرحله است که می‌توانید به سراغ بهبود عملکرد کمپین‌ها و بهینه‌سازی آن با استفاده از ابزارها و روش‌هایی مثل A/B تست بروید.

همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم، شما می‌توانید گوگل پلاس را با کمپین ادوردز خود ادغام نمایید. شما می توانید شبکه و دستگاه های موجود را نیز بر اساس نیاز خود سفارشی سازی نمایید. زمانی که از کمپین پیش فرض استفاده می کنید همه دستگاه ها و شبکه ها انتخاب خواهد شد. شما می توانید بر اساس اولویت های موجود این گزینه ها را تغییر دهید. در ادامه گزینه هایی که می‌توانید به هنگام انتخاب شبکه و دستگاه داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

وب ایران با تیمی مجرب در زمینه تبلیغات گوگل ادز آماده است تا به شما در ایجاد و مدیریت کمپین‌های موفق کمک کند. تبلیغات تصویری یا بنری در شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات شامل تصاویر گرافیکی و متنی هستند که در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های شریک گوگل نمایش داده می‌شوند. تبلیغات تصویری برای افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطبان بصری بسیار موثر هستند. با استفاده از طراحی‌های جذاب و هدف‌گذاری دقیق، می‌توانید توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ها را به سایت خود هدایت کنید. این نوع تبلیغات برای کمپین‌های تبلیغاتی گسترده و ایجاد شناخت برند بسیار مناسب است.

در این میان، موتور جست‌وجوی گوگل به عنوان پربازدیدترین وب‌سایت جهان، فرصتی بی‌نظیر برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان هدف شما فراهم می‌کند. نحوه انطباق کلمات کلیدی در گوگل ادز به طور قابل توجهی در سال های اخیر در حال تغییر بوده است. مقاله “انواع انطباق کلمات کلیدی گوگل ادز” در مورد این موضوع را مطالعه کنید. این موضوع هم بستگی به نوع کسب و کار شما دارد و در هر کمپین می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی بهتر است در هر کمپین بین 10 الی 15 گروه تبلیغاتی داشته باشید. هرچه تمرکز بیشتری روی اهداف یا پیشنهادات اصلی خود داشته باشید، بهتر است.

برای اینکه بدانیم چه مقدار هزینه برای هر کلیک ارائه کنیم که منجر به سود دو برابر شود، لازم است که تعداد کلیک برای فروش را محاسبه کنیم. همانطور که ممکن است از نام داینامیک حدس بزنید، این نوع تبلیغات برای سازگار شدن با جستجوی کاربر به طور اتوماتیک تغییر می کنند. همچنین ممکن است شما قصد فروش محصولی خاص را داشته باشید، و نمی‌خواهید با هر کلمه ای به کاربر نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر بهینه سازی های لازم برای کمپین انجام نشود، ممکن است تبلیغات فعال شده بازدهی لازم را نداشته باشد. اگر هیچ کدام از اهداف تعیین شده برای شما مناسب نبود، می توانید روی گزینه Create Campaign Without a Goal’s Guidance کلیک کنید.

تبلیغات متنی یکی از رایج‌ترین انواع تبلیغات در Google Ads است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. تبلیغات متنی به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و با هزینه کم، کاربران هدف خود را جذب کنید. این نوع تبلیغات برای جذب ترافیک به سایت و افزایش فروش بسیار موثر است. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و نوشتن تبلیغات جذاب، می‌توانید نرخ کلیک (CTR) خود را بهبود بخشید و به نتایج بهتری دست یابید. در عصر دیجیتال، رقابت برای جلب توجه کاربران آنلاین به‌شدت افزایش یافته است و ابزارهای تبلیغاتی دیجیتال به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند.

برای مثال، اگر کسب‌وکار شما در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کند، ممکن است مخاطبان هدف شما خانواده‌های جوان باشند که به دنبال خرید محصولات جدید و مدرن هستند. در نهایت گزینه ‘Keyword Matching Options‘ به شما اجازه می دهد متغیرهای جمع، املاهای نزدیک به کلمات کلیدی و غلط های املایی را مدنظر قرار دهید. اگر می خواهید تبلیغ‌تان تنها برای عبارات دقیق نمایش داده شود، می توانید گزینه انطباق دقیق یا همان exact match را انتخاب کنید. رقابت به این معنی است که چه تعداد تبلیغ کننده بر روی این کلمه سرمایه گذاری کرده اند. ستون سوم و چهارم نشان دهنده جستجوهای جهانی و ماهانه برای هر کلیدواژه است.

در واقع با این کار به گوگل اعلام می‌کنید که آیا تبلیغ شما با سرچ دقیق عبارت کلیدی نمایش داده شود یا در جستجو‌های نصفه و نیمه هم به کاربر نشان داده شود. این بدان معناست که تبلیغ شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود و طبیعتا نرخ کلیک و ترافیک سایتتان نیز افزایش می‌یابد. منظور از biD هزینه‌ای است که شما برای هر کلیک کاربر تعیین می‌کنید. ما با این ایبوک به شما کمک می‌کنیم از تمام اصطلاحات موردنیاز برای تبلیغات در گوگل گرفته تا نحوهٔ بهینه‌سازی کمپین را یاد بگیرید. در وهله اول، گوگل پربازدیدترین وبسایت جهان است و شما با تبلیغ در پلتفرم تبلیغاتی گوگل می‌توانید تبلیغ خود را به طیف گسترده‌ای از افراد نمایش دهید. همچنین، تبلیغات در گوگل ادز دارای ابزارهایی است که به وسیله آن می‌توانید میزان اثربخشی تبلیغ خود را اندازه بگیرید و به عبارتی، این بزرگترین مزیت پلتفرم تبلیغاتی گوگل است.

این نوع تبلیغات شامل ویدیوهای کوتاه و جذاب هستند که قبل، بعد یا در حین پخش ویدیوهای یوتیوب نمایش داده می‌شوند. تبلیغات ویدیویی به شما امکان می‌دهند تا با استفاده از محتوای ویدیویی، ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید و پیام‌های خود را به صورت تاثیرگذارتر منتقل کنید. این نوع تبلیغات برای جذب کاربران جدید و افزایش تعامل با مخاطبان بسیار موثر هستند. با ایجاد ویدیوهای جذاب و هدف‌گذاری دقیق، می‌توانید نرخ تبدیل (Conversion Rate) خود را افزایش دهید. در این بخش به کمک گوگل آنالیتیکس و بخش insight می‌توانید روند کمپین گوگل ادز را بررسی کنید.

با این حال، اگر پیشنهاد حداکثری شما ۲.۵۶ دلار بود، تبلیغ شما احتمالاً بیشتر در معرض نمایش قرار می گیرد.مهم است که این عدد با بودجه کلی کمپین شما متفاوت باشد. شما می توانید یک بودجه روزانه متوسط تعیین کنید و به گوگل اجازه دهید پیشنهادات تبلیغات فردی را مدیریت کند، یا می توانید هم بودجه کلی خود و هم پیشنهاد حداکثری برای هر تبلیغ را تنظیم کنید. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم. ما در SEO Solution متخصص در ارائه راهکارهای جامع بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستیم.

پس از ثبت نام، می‌توانید اولین کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید. ابتدا نوع کمپین موردنظر خود را انتخاب کنید؛ از جمله کمپین‌های جستجو، نمایش، ویدیو، فروشگاهی و غیره. سپس باید هدف کمپین خود را تعیین کنید؛ مانند افزایش ترافیک وبسایت، افزایش فروش آنلاین یا دریافت تماس‌های تلفنی. این هدف‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا بهترین راهکارها را برای دستیابی به نتایج مطلوب شما پیشنهاد دهد. با این حال، استفاده مؤثر از گوگل ادز نیازمند دانش و مهارت کافی در مدیریت کمپین ‌ها، تحقیق کلمات کلیدی، و بهینه‌سازی مستمر است. کسب‌وکارها باید به‌طور منظم نتایج تبلیغات را ارزیابی کرده و کمپین ‌های خود را بهینه‌سازی کنند تا بتوانند به بازدهی مطلوب دست یابند.

ما قدم به قدم همراه شما هستیم تا مطمئن شویم این دوره بالاترین بازخورد را برای شما به همراه دارد. البته، شما می‌توانید قبل از شروع یادگیری و در صورتی که هنوز هم سوال یا ابهامی برای‌تان باقی مانده، با ما تماس بگیرید تا هر سوالی که در ذهن‌تان باقی مانده را با کمال میل پاسخ دهیم. همین الان می‌توانید در صفحه متخصص‌های دیجیتال مارکتینگ نوین لیست افرادی که معرفی شده‌اند را ببینید. اگر قصد کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشید احتمالا این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که آیا میتوان با ویدیوهای کوتاه هم به درآمدزایی رسید؟ حقیقت این است که طبق آپدیت... پس از گذشت چند ماه از آخرین آپدیت چت جی پی تی ۴ ، اکنون می توانیم شاهد آپدیت بهاری شرکت OpenAI به نام چت جی پی تی ۴o (ChatGPT 4o) باشیم.

می توانید آن ها را بر اساس خدماتی که ارائه می دهید، هدف مشتری، محصولات مختلف و موارد دیگر تقسیم کنید. بهتر است این کار را به صورت سیستماتیک و به گونه ای انجام دهید که مدیریت آن ها برای شما راحت باشد. به طور خلاصه، اگر بیش از یک حساب تبلیغات گوگل را مدیریت می‌کنید، می توانید برای مدیریت راحت تر حساب های خود یک اکانت منیجر گوگل ادز ساخته و اکانت های خود را در یک حساب mcc به طور همزمان مدیریت کنید. این دوره ها دانش و مهارت های لازم برای ایجاد کمپین های اثربخش را به شما می آموزند تا بتوانید نتایج مورد نظر خود را کسب کنید. اولی بازاریابی برونگرا که در آن شما خودتان به سراغ مشتریان رفته و آنها را ترغیب به خرید محصول می‌کنید. مثلا بنری که بر سر ۴ راه قرار می‌دهید یا تبلیغاتی که در اینستاگرام می‌کنید بازاریابی برونگراست چراکه شما به سراغ مشتریان رفته و قصد دارید به سمت کسب و کارتان هدایت‌شان کنید.

لازم است بدانید که نحوه تبلیغ در گوگل ادز از طریق ویدیو، حالات مختلفی دارد که می‌توانید در مقاله «انواع فرمت‌های تبلیغات ویدئویی در گوگل ادز» با آن‌ها آشنا شوید. در این دوره آموزشی جامع، شما با تمام جنبه های مهم تبلیغات در گوگل ادوردز آشنا می شوید. از مبانی اولیه تا تکنیک های پیشرفته، همه موارد به صورت کامل پوشش داده شده است. این دوره به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری تبلیغات خود را مدیریت کرده و به نتایج مطلوب تری دست پیدا کنید. فراگیری این دوره به شما امکان می دهد تا به یکی از متخصصین تبلیغات در گوگل تبدیل شوید و کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید.

بنابراین لازم است که 100 دلار را به 30 تقسیم کنیم که رقم 3.3 دلار برای حداکثر سرمایه گذاری روزانه به دست می آید. با مشاهده ویدیوهای فارسی این آموزش به راحتی می توانید تبلیغات مورد نظر خود را اجرا نمائید. با این حال، نداشتن رقیب یا کم رنگ بودن رقابت هم می‌تونه عامل مهمی باشه که با سرمایه گذاری مقرون به صرفه بتونید درآمد مناسبی کسب کنید. چرا؟ چون اگر شما تبلیغ انجام بدین، رقبای شما نمیخوان تو رقابت عقب بمونن و کمپین هایی رو اجرا می کنن. گزینه دوم Standard Display Campaign است که در این کمپین شما می توانید تنظیمات را شخصی سازی کنید. علاوه بر آن برخی گزینه های اتوماتیک نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

من قصد دارم که در این مطلب تمام مواردی که باید درباره تبلیغات گوگل بدانید را به شما معرفی کنم. برای یاد گرفتن همه چیز درباره تبلیغات گوگل وارد این صفحه شده اید، امروز روز شانس شماست. ما در این ایبوک، به شما یاد می‌دهیم چگونه از این موانع عبور کنید. قسمت اول آموزش گوگل ادز را ببینید و در صورت تمایل، قسمت های دیگر را به صورت رایگان از طریق لینک درج شده مشاهده کنید. برای جذب کاربران به کلیک بر روی تبلیغ شما، متن تبلیغات باید جذاب و کاربرپسند باشد.

پس از انتخاب نوع تبلیغ، باید موقعیت جغرافیایی و زبان تبلیغ خود را انتخاب کنید. اگر محصولی دارید که به موقعیت خاصی مرتبط است، می‌توانید با تنظیمات موقعیت جغرافیایی، موقعیت نمایش آن را تعیین کنید. در واقع، تنظیمات تعیین موقعیت و زبان، در بهینه‌سازی تبلیغ شما اثر می‌گذارد و تبلیغتان را تنها برای افرادی که هدف شما هستند، نمایش می‌دهد. این بخش به شما نکات و تکنیک های پیشرفته تری را آموزش می دهد که می توانید برای بهبود عملکرد کمپین های تبلیغاتی خود از آن ها استفاده کنید. از تبلیغات ویدئویی گرفته تا استفاده از تبلیغات نمایش، همه این موارد در این ویدیو بررسی می شود.

شما می‌توانید از طریق تبلیغات گوگل سایت خود را به افراد متعددی در زمینه فعالیت خود معرفی کنید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، توصیه می‌کنیم مقاله افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را مطالعه نمائید. اگر محصولی دارید که به موقعیت خاصی مرتبط است، می توانید جایی که تبلیغ باید نمایش داده شود را تعیین کنید. استفاده از این گزینه و هدف گیری جغرافیایی، می تواند تبلیغ شما را بهینه سازد و آن را تنها برای افرادی که در بازار هدف شما قرار دارند نمایش دهد. برای بهبود موقعیت تبلیغ می‌توانید مزایده خود را افزایش دهید یا امتیاز کیفیت Quality Score تبلیغ را بهبود ببخشید. نرخ کلیک نیز به درصد افرادی که تبلیغ شما را در موتورهای جستجو دیده و بر روی آن کلیک کرده اند اطلاق می‌شود.

این یعنی اگر تلاش کنید محصول را به مخاطبی بفروشید که قبلا وارد سایت‌تان شده، احتمالا تبدیل شدنش بسیار بیشتر از یک کاربر عادی است. خب در واقع گوگل سایت‌ها را نه بر اساس شانس، بلکه بر اساس چیزی به اسم سئو در نتایج نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما از کلمات “میز تحریر” یا “میز کامپیوتر” استفاده کرده باشید، گوگل به صورت اتوماتیک با توجه به جستجوی کاربر کلمات کلیدی را به شکل صحیح نمایش می دهد. ممکن است که سئو سایت شما خوب باشد و در نتایج ارگانیک رتبه مناسبی دریافت کرده باشید. بسیاری از سایت هایی که رتبه اول گوگل را در اختیار دارند، باز هم از تبلیغات استفاده می کنند؛ مانند آمازون، مایکروسافت، گوگل ادز و سایر شرکت ها.

بله، شما می‌توانید با تیم ما تماس بگیرید تا بیشتر در این زمینه صحبت کنیم. Google Ads بزرگ ترین ناشر تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده است که ۲۸.۴٪ از کل درآمد تبلیغات را به خود اختصاص می دهد. بیایید به بررسی تمام چیزهایی که باید برای تسلط بر Google Ads در سال 2024 بدانید، بپردازیم.

اکنون UTM برای صفحه هدف شما ساخته شده است و می‌توانید از طریق گوگل آنالیتیکس روند اثرگذاری گوگل ادز را برای این صفحه بررسی کنید. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. برای کاهش هزینه‌های Google Ads، باید استراتژی‌های بهینه‌سازی را اجرا کنید. ابتدا کلمات کلیدی منفی (Negative Keywords) را اضافه کنید تا تبلیغات شما برای جستجوهای نامربوط نمایش داده نشود.

در بخش Schedule می‌توانید زمانی که می‌خواهید تبلیغتان اجرا شود را سفارشی سازی نمایید. همچنین قادر خواهید بود زمان آغاز و پایان را تنظیم کنید و ساعت هایی که دوست دارید تبلیغتان نمایش داده شود را تغییر دهید. بر روی گزینه Edit در بخش زمانبندی کلیک کنید تا بتوانید زمان و روزی که در طول هفته تبلیغ اجرا می‌شود را تغییر دهید. باید بودجه روزانه خود را تعیین کرده و حداکثر مبلغ پیشنهادی برای هر کلیک را مشخص کنید. برای هر گروه تبلیغاتی، باید چندین تبلیغ متنی، تصویری یا ویدیویی ایجاد کنید. آسان ادوردز کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کند و در صورت عدم رضایت شما، هزینه شما را برمی‌گرداند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری